Întrebările din partea clientului pot suna diferit: „nu-mi văd anunțul în rezultate”, „reclama mea este afișată mai jos decât cea a concurenților”, „reclama apare pentru căutări nerelevante”, „văd reclama concurentului, dar nu o văd pe a mea”.
Dacă reclama nu este vizibilă – nu înseamnă că nu este afișată.
Eficiența campaniilor publicitare este evaluată în funcție de principalele metrici de performanță stabilite împreună cu clientul înainte de lansarea campaniilor. Vizibilitatea anunțurilor pentru client nu este o metrică țintă pentru evaluarea eficienței.
Mai mult decât atât, cu cât clientul verifică mai des reclamele fără a da clic pe ele, cu atât mai mult scade CTR-ul, ceea ce duce la creșterea costului per clic.
Cele mai frecvente motive pentru care nu vedeți anunțurile în căutarea Google sunt:
În Rețeaua de Display Google (GDN), există un număr foarte mare de anunțuri și creativități din diferite domenii, adresate tuturor utilizatorilor. Algoritmul decide la fiecare licitație ce reclamă să afișeze și în ce ordine, pe fiecare site. În GDN, clasamentul anunțurilor este influențat de mulți factori, inclusiv probabilitatea estimată de clic și conversie. Dacă sistemul consideră că utilizatorul nu este activ în raport cu produse similare, șansele ca acesta să-și vadă propria reclamă scad.
Este important de reținut că specialistul, atunci când configurează strategia de licitație, urmărește obținerea unor rezultate cât mai bune, de exemplu în ceea ce privește conversiile și costul pe conversie. Este posibil ca anunțul să piardă multe licitații din cauza limitelor impuse ofertelor, dar obiectivele generale de eficiență stabilite pentru întreaga perioadă pot fi atinse.
Dacă reclama nu este vizibilă – nu înseamnă că nu este afișată.
Eficiența campaniilor publicitare este evaluată în funcție de principalele metrici de performanță stabilite împreună cu clientul înainte de lansarea campaniilor. Vizibilitatea anunțurilor pentru client nu este o metrică țintă pentru evaluarea eficienței.
Mai mult decât atât, cu cât clientul verifică mai des reclamele fără a da clic pe ele, cu atât mai mult scade CTR-ul, ceea ce duce la creșterea costului per clic.
Cele mai frecvente motive pentru care nu vedeți anunțurile în căutarea Google sunt:
- Geotargeting – clientul se află în afara regiunii pentru care este setată campania: de exemplu, campania este setată pentru Chișinău, dar clientul caută anunțul de la o distanță de 30 km. Afișarea poate fi influențată și de utilizarea VPN-ului sau de setările incorecte de geolocație ale operatorilor.
- Clientul caută anunțurile pe site-uri care nu sunt incluse în targetarea campaniei.
- Licitațiile sunt pierdute din cauza unor oferte prea mici sau a unui buget zilnic limitat, care nu permite afișarea pe site-uri populare.
- Fiecare utilizator are un feed personalizat de anunțuri în rețeaua de căutare Google. Algoritmii sistemului gestionează licitațiile astfel încât să afișeze mai des și mai sus anunțurile pentru utilizatorii care au o probabilitate mai mare de a face clic sau de a efectua o acțiune țintă. Căutările frecvente fără clicuri sunt interpretate ca nerelevante, iar sistemul poate înceta afișarea reclamei pentru acel utilizator. În plus, aceste căutări frecvente „încălzesc” licitația și cresc costul clicurilor.
- Afișarea anunțurilor poate fi setată cu reguli suplimentare, cum ar fi ajustări ale ofertelor în funcție de sex, vârstă, locație, dispozitiv, oră din zi etc. Astfel, clientul poate să nu se încadreze în publicul țintă al propriului produs.
În Rețeaua de Display Google (GDN), există un număr foarte mare de anunțuri și creativități din diferite domenii, adresate tuturor utilizatorilor. Algoritmul decide la fiecare licitație ce reclamă să afișeze și în ce ordine, pe fiecare site. În GDN, clasamentul anunțurilor este influențat de mulți factori, inclusiv probabilitatea estimată de clic și conversie. Dacă sistemul consideră că utilizatorul nu este activ în raport cu produse similare, șansele ca acesta să-și vadă propria reclamă scad.
Este important de reținut că specialistul, atunci când configurează strategia de licitație, urmărește obținerea unor rezultate cât mai bune, de exemplu în ceea ce privește conversiile și costul pe conversie. Este posibil ca anunțul să piardă multe licitații din cauza limitelor impuse ofertelor, dar obiectivele generale de eficiență stabilite pentru întreaga perioadă pot fi atinse.