Ordinea afișării anunțurilor în rezultatele căutării este determinată de sistemul de licitație. Un anunț cu o ofertă mai mare va apărea mai frecvent în poziții superioare dacă oferta sa depășește celelalte. Totuși, oferta nu este singurul criteriu de selecție al anunțurilor.
În Google Ads, poziția anunțului în rezultatele căutării este influențată direct de scorul anunțului (Ad Rank). Sistemul ia în calcul următorii factori pentru calculul acestui scor:
Pe prima poziție din rezultate va fi afișat anunțul care are cel mai mare scor și care îndeplinește cerințele minime de calitate.
Este important de reținut că rezultatele publicitare sunt generate dinamic pentru fiecare căutare în Google. Asta înseamnă că poziția anunțului se poate schimba în funcție de nivelul concurenței în acel moment: anunțul poate apărea pe poziții diferite sau să nu fie afișat deloc – acest lucru este normal.
Decizia sistemului publicitar cu privire la poziția de afișare ia în considerare și probabilitatea ca utilizatorul să fie mulțumit de rezultatul obținut după ce dă clic pe anunț.
Poziția exactă a anunțului nu poate fi controlată, deoarece aceasta depinde de un număr foarte mare de factori, mulți dintre care nu pot fi influențați direct. Specialistul poate încerca să îmbunătățească în medie poziția anunțurilor prin creșterea ofertelor. Însă, în condiții de concurență ridicată, este foarte dificil să crești și rata de clic (CTR).
Majorarea ofertelor poate duce la o creștere semnificativă a costului per clic și, respectiv, la o scădere a eficienței economice a campaniei. Oferta se împarte între valoarea de bază și ajustările aplicate în funcție de sex, vârstă, dispozitiv, oră etc. Din acest motiv, anunțurile pot apărea pe poziții diferite, chiar și în cadrul aceleiași campanii, iar poziția poate varia și în funcție de cuvintele cheie.
Un client poate vedea propriul anunț în poziții inferioare din cauza acestor ajustări sau pentru că l-a căutat prea des. Sistemul identifică un astfel de comportament și consideră utilizatorul ca având o probabilitate scăzută de conversie, astfel scăzând scorul și implicit poziția afișării.
Dacă este important ca anunțul să apară pe primele poziții, trebuie luat în calcul un buget mai mare pentru a concura eficient pe toate căutările relevante. De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că și concurenții pot începe să mărească ofertele, ceea ce va influența dinamic rezultatul licitației.
În Google Ads, poziția anunțului în rezultatele căutării este influențată direct de scorul anunțului (Ad Rank). Sistemul ia în calcul următorii factori pentru calculul acestui scor:
- suma licitată,
- calitatea anunțului în momentul licitației,
- scorul minim al anunțului (prețul de rezervă, care se stabilește dinamic în timpul fiecărei licitații pe baza calității anunțului, poziției dorite, subiectului căutării și a altor factori),
- concurența din licitație,
- condițiile exacte ale căutării,
- impactul așteptat al extensiilor și al altor formate publicitare utilizate.
Pe prima poziție din rezultate va fi afișat anunțul care are cel mai mare scor și care îndeplinește cerințele minime de calitate.
Este important de reținut că rezultatele publicitare sunt generate dinamic pentru fiecare căutare în Google. Asta înseamnă că poziția anunțului se poate schimba în funcție de nivelul concurenței în acel moment: anunțul poate apărea pe poziții diferite sau să nu fie afișat deloc – acest lucru este normal.
Decizia sistemului publicitar cu privire la poziția de afișare ia în considerare și probabilitatea ca utilizatorul să fie mulțumit de rezultatul obținut după ce dă clic pe anunț.
Poziția exactă a anunțului nu poate fi controlată, deoarece aceasta depinde de un număr foarte mare de factori, mulți dintre care nu pot fi influențați direct. Specialistul poate încerca să îmbunătățească în medie poziția anunțurilor prin creșterea ofertelor. Însă, în condiții de concurență ridicată, este foarte dificil să crești și rata de clic (CTR).
Majorarea ofertelor poate duce la o creștere semnificativă a costului per clic și, respectiv, la o scădere a eficienței economice a campaniei. Oferta se împarte între valoarea de bază și ajustările aplicate în funcție de sex, vârstă, dispozitiv, oră etc. Din acest motiv, anunțurile pot apărea pe poziții diferite, chiar și în cadrul aceleiași campanii, iar poziția poate varia și în funcție de cuvintele cheie.
Un client poate vedea propriul anunț în poziții inferioare din cauza acestor ajustări sau pentru că l-a căutat prea des. Sistemul identifică un astfel de comportament și consideră utilizatorul ca având o probabilitate scăzută de conversie, astfel scăzând scorul și implicit poziția afișării.
Dacă este important ca anunțul să apară pe primele poziții, trebuie luat în calcul un buget mai mare pentru a concura eficient pe toate căutările relevante. De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că și concurenții pot începe să mărească ofertele, ceea ce va influența dinamic rezultatul licitației.