Conversia unui lead este procesul de transformare a unui utilizator de pe site-ul care a exprimat dorința de a cumpăra un produs sau de a obține o consultanță, într-un client.
Multe companii se confruntă cu problema conversiei scăzute a lead-urilor în achiziții.
Lead-urile pot avea o conversie bună imediat după lansarea campaniilor publicitare, de exemplu, în cazul publicității pe motoarele de căutare, pentru care au fost selectate cele mai relevante cuvinte-cheie.
Există multe motive pentru care conversia dintr-un lead în achiziție scade.
Iată cele mai frecvente motive:
Adesea, advertiserii explică rata scăzută de conversie a lead-urilor în vânzări printr-o publicitate slabă, marketing neeficient sau copywriteri slabi, uitând de problemele de gestionare a lead-urilor și de provocările echipelor de vânzări.
Soluții de bază care pot ajuta:
Campaniile publicitare nu încep întotdeauna să aducă rezultate rapid. Viteza obținerii primelor vânzări depinde de mulți factori:
Multe companii se confruntă cu problema conversiei scăzute a lead-urilor în achiziții.
Lead-urile pot avea o conversie bună imediat după lansarea campaniilor publicitare, de exemplu, în cazul publicității pe motoarele de căutare, pentru care au fost selectate cele mai relevante cuvinte-cheie.
Există multe motive pentru care conversia dintr-un lead în achiziție scade.
Iată cele mai frecvente motive:
- Reacție lentă din partea companiei la solicitările primite. Utilizatorii așteaptă întotdeauna un răspuns rapid, iar cu cât compania răspunde mai repede, cu atât mai mari sunt șansele de conversie.
- Lipsa unui sistem CRM la client, care poate duce la pierderea lead-urilor. Vânzătorii pot să rateze anumite lead-uri.
- Eșecul unui script responsabil de trimiterea informațiilor despre lead-uri către angajații responsabili - vânzătorul nu vede toate lead-urile care vin.
- Lipsa produsului solicitat de client. Stocurile site-ului trebuie să fie sincronizate cu stocurile de la depozit.
- Discrepanță între prețul produsului de pe site și prețul real din cauza lipsei sincronizării cu furnizorul sau a erorilor umane.
- Timp lung de așteptare pentru operator sau o linie constant ocupată.
- Un motiv frecvent pentru renunțarea la tranzacție este pregătirea insuficientă a echipei de vânzări.
Adesea, advertiserii explică rata scăzută de conversie a lead-urilor în vânzări printr-o publicitate slabă, marketing neeficient sau copywriteri slabi, uitând de problemele de gestionare a lead-urilor și de provocările echipelor de vânzări.
Soluții de bază care pot ajuta:
- Implementarea unui sistem CRM pentru a urmări timpul de așteptare al clientului, timpul dintre trimiterea solicitării și răspunsul managerului, numărul de apeluri nepreluate și analiza apelurilor telefonice.
- Stabilirea unor KPI clari pentru angajații centrului de apeluri.
- Rezolvarea problemelor IT: actualizarea informațiilor despre stocurile produselor, prețuri și alți factori importanți.
Campaniile publicitare nu încep întotdeauna să aducă rezultate rapid. Viteza obținerii primelor vânzări depinde de mulți factori:
- Situația de pe piață
- Tema afacerii
- Nivelul cererii
- Viteza de luare a deciziilor de cumpărare
- Gradul de familiaritate al audienței cu brandul.