Blog
Adwords întrebări-răspunsuri

De ce nu se convertesc lead-urile?

Conversia unui lead este procesul de transformare a unui utilizator de pe site-ul care a exprimat dorința de a cumpăra un produs sau de a obține o consultanță, într-un client.

Multe companii se confruntă cu problema conversiei scăzute a lead-urilor în achiziții.
Lead-urile pot avea o conversie bună imediat după lansarea campaniilor publicitare, de exemplu, în cazul publicității pe motoarele de căutare, pentru care au fost selectate cele mai relevante cuvinte-cheie.

Există multe motive pentru care conversia dintr-un lead în achiziție scade.

Iată cele mai frecvente motive:
  • Reacție lentă din partea companiei la solicitările primite. Utilizatorii așteaptă întotdeauna un răspuns rapid, iar cu cât compania răspunde mai repede, cu atât mai mari sunt șansele de conversie.
  • Lipsa unui sistem CRM la client, care poate duce la pierderea lead-urilor. Vânzătorii pot să rateze anumite lead-uri.
  • Eșecul unui script responsabil de trimiterea informațiilor despre lead-uri către angajații responsabili - vânzătorul nu vede toate lead-urile care vin.
  • Lipsa produsului solicitat de client. Stocurile site-ului trebuie să fie sincronizate cu stocurile de la depozit.
  • Discrepanță între prețul produsului de pe site și prețul real din cauza lipsei sincronizării cu furnizorul sau a erorilor umane.
  • Timp lung de așteptare pentru operator sau o linie constant ocupată.
  • Un motiv frecvent pentru renunțarea la tranzacție este pregătirea insuficientă a echipei de vânzări.

Adesea, advertiserii explică rata scăzută de conversie a lead-urilor în vânzări printr-o publicitate slabă, marketing neeficient sau copywriteri slabi, uitând de problemele de gestionare a lead-urilor și de provocările echipelor de vânzări.

Soluții de bază care pot ajuta:
  • Implementarea unui sistem CRM pentru a urmări timpul de așteptare al clientului, timpul dintre trimiterea solicitării și răspunsul managerului, numărul de apeluri nepreluate și analiza apelurilor telefonice.
  • Stabilirea unor KPI clari pentru angajații centrului de apeluri.
  • Rezolvarea problemelor IT: actualizarea informațiilor despre stocurile produselor, prețuri și alți factori importanți.

Campaniile publicitare nu încep întotdeauna să aducă rezultate rapid. Viteza obținerii primelor vânzări depinde de mulți factori:
  • Situația de pe piață
  • Tema afacerii
  • Nivelul cererii
  • Viteza de luare a deciziilor de cumpărare
  • Gradul de familiaritate al audienței cu brandul.