Blog
Adwords întrebări-răspunsuri

Indicatorii de eficiență ai campaniei în Google Ads

Evaluarea eficienței publicității în funcție de obiectivele campaniei - o înțelegere clară a obiectivelor pe care intenționați să le atingeți prin publicitate.

Indicatorii de marketing ai eficienței publicității contextuale:

(Numai printr-o comparație complexă a diferitelor metrici se poate obține o imagine corectă a eficienței unei campanii publicitare)

1 - CR (Conversion Rate) sau Rata de conversie a site-ului - procentul de persoane care efectuează o acțiune țintă din totalul vizitatorilor site-ului.

Urmărirea conversiilor permite aflarea acțiunilor efectuate de utilizatori după interacțiunea cu anunțurile: achiziționarea de produse, abonarea la newsletter, apelarea companiei, descărcarea aplicației etc.

De obicei, CR se situează între 1-2%.

2 - Reconnașterea mărcii - evaluarea rezultatului se face pe baza numărului de afișări, conversii, CTR:

  • Afișări - numărul de ori când anunțul dumneavoastră a fost arătat utilizatorilor. Pe baza numărului de afișări se calculează CTR, care ajută la evaluarea acoperirii campaniei.
  • CTR - arată de câte ori utilizatorul face clic pe anunțul publicitar după ce l-a văzut. CTR ajută la evaluarea anunțurilor care aduc mai multe vizite pe site-ul advertiserului. De asemenea, CTR indică cât de bine corespunde anunțul căutării utilizatorului. Rata de clic poate varia semnificativ în funcție de nișă, sezon, anunț etc.
  • CTR mediu în Google Ads (pentru toate industriile): pentru anunțuri de căutare — 1,91%; pentru publicitate media (GDN) — 0,35%.
  • Indicatorii buni pot fi considerați următorii: pentru anunțurile de căutare — 4-5% (8-10%); pentru GDN — 0,5-1%.

3 - Tracțiune pe site (CTR = numărul de clicuri: clicurile arată câți oameni s-au interesat de anunțul dumneavoastră și au accesat site-ul)

  • CPC (Cost Per Click) — prețul mediu per clic plătit de advertiser când utilizatorul accesează site-ul. La configurarea campaniei publicitare, se stabilește prețul maxim per clic, dar în analiza eficienței se examinează prețul mediu pe clic.
  • Prețul per clic este influențat de: relevanța anunțului, clicabilitatea, regiunea și timpul afișării, concurența pe piață.
  • Prețul per clic nu este principalul indicator de evaluare și este considerat împreună cu alți indicatori.

4 - Vânzări și conversii (Rata de conversie ajută la determinarea procentajului de utilizatori care au realizat o acțiune țintă pe site.)

Pentru e-commerce, un indicator normal de conversie este între 1 și 2%. În funcție de nișă sau alți factori, acest indicator poate varia în sus sau în jos.